ارسال کشمش صادراتی ملکان به مناطق محروم با استقبال مردم رو به رو شد

کشمش صادراتی ملکان انگور خشک مصرفی در سراسر جهان است که حاوی اجزای مفید برای سلامت انسان است. آنها سرشار از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی مانند ترکیبات فنلی هستند.

علیرغم محتوای قند 60 درصد، چندین مطالعه خواص ارتقاء دهنده سلامتی کشمش صادراتی ملکان را گزارش کرده اند و این مرور مطالعات مداخله ای و همچنین مطالعات رده سلولی و مدل حیوانی انجام شده تا به امروز را گردآوری می کند.

نشان داده شده است که کشمش دارای شاخص گلیسمی پایین تا متوسطی است که آن را به یک میان وعده سالم تبدیل می کند. به نظر می رسد آنها به کیفیت بهتر رژیم غذایی کمک می کنند و ممکن است اشتها را کاهش دهند.

ظرفیت آنتی اکسیدانی آنها با محتوای فنلی مرتبط است و این ممکن است در بهبود سلامت قلب و عروق نقش داشته باشد. علاوه بر این، کشمش صادراتی ملکان به دلیل فعالیت ضد باکتریایی، چسبندگی کم به دندان و pH مناسب دهان، سلامت دهان و دندان را حفظ می کند.

مصرف کشمش صادراتی ملکان نیز برای عملکرد کولون مطلوب به نظر می رسد، اگرچه مطالعات بیشتری باید برای نتیجه گیری از این مزیت انجام شود. علاوه بر این، میکروبیوتای روده می تواند تحت تأثیر محتوای پری بیوتیک کشمش قرار گیرد.

مطالعات رده سلولی و مدل حیوانی مزایای بالقوه دیگری را در بیماری های خاص مانند سرطان و بیماری آلزایمر نشان می دهد. با این حال، تحقیقات عمیق تری مورد نیاز است و مطالعات مداخله آتی با انسان مورد نیاز است. به طور کلی، گنجاندن 80 تا 90 گرم کشمش (نصف فنجان) در رژیم غذایی روزانه ممکن است برای سلامت انسان مفید باشد.

راستوگی می‌گوید: «این ممکن است از انواع مختلف و سطح کم‌آبی بدن متفاوت باشد، اما با این وجود می‌توان از همه اینها برای فهمیدن این موضوع استفاده کرد که وقتی انگور کم‌آبی نسبت به انگور تازه مصرف می‌شود، ویتامین‌ها و در نتیجه آنتی‌اکسیدان‌ها از دست می‌رود.»

متخصص تغذیه توصیه می کند که فقط زمانی که انگور در دسترس نیست، کشمش صادراتی ملکان بخورد. او می گوید که باید با کشمش فقط به عنوان یک میوه خشک دیگر برخورد کرد که باید در زمانی که تازه در دسترس نیست مصرف شود.