بازار پارچه های بهداشتی

بازار پارچه های بهداشتی بر اساس مواد اولیه (پلی پروپیلن، پنبه، پلی استر، ویسکوز، پلی آمید)، نوع پارچه (نبافته، بافته شده، بافتنی)، کاربرد (بهداشت، پانسمان، پوشاک، پرده، پتو و ملافه، اثاثه یا لوازم داخلی) – پیش بینی جهانی تا 2025

 

[گزارش صفحات 298] پیش‌بینی می‌شود که اندازه بازار پارچه‌های بهداشتی تا سال 2025 از 16.8 میلیارد دلار در سال 2020 به 23.3 میلیارد دلار برسد، با CAGR 6.7%. کاربرد عمده بازدارنده های شعله در محصولات بهداشتی، لباس، پتو و ملافه، پرده های حفظ حریم خصوصی و غیره است. پارچه های بهداشتی به طور خاص برای کاربردهای مختلف در بخش مراقبت های بهداشتی تولید می شوند.

این پارچه ها برای استفاده در مصارف پزشکی و بهداشتی طراحی و تولید می شوند. پارچه های بهداشتی را می توان با استفاده از الیاف مختلفی مانند پلی پروپیلن، پلی استر، پنبه، ویسکوز، پلی آمید و غیره تولید کرد. الیاف مورد استفاده در صنعت مراقبت های بهداشتی باید دارای خواص ضد میکروبی، مقاوم در برابر آتش، غیر آلرژیک و غیر سرطان زا باشند. این پارچه ها با استفاده از فناوری هایی مانند بافندگی، بی باف و بافندگی تولید می شوند.

این بهبود کیفیت پارچه های بهداشتی و افزایش آگاهی مصرف کنندگان، تقاضا برای پارچه های بهداشتی را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث رشد بازار می شود شاید برایتان جالب باشد مدل بلوز با پارچه مازراتی هم میتوان الگو کشی کرد.

پارچه مازراتی

 

بازار طیف‌سنجی مادون قرمز و تراهرتز

برای اطلاع از مفروضات در نظر گرفته شده برای مطالعه، گزارش نمونه رایگان را درخواست کنید

تأثیر COVID-19 بر بازار پارچه های بهداشتی.
شیوع فعلی کووید-19 تغییر عمده ای در صنعت پزشکی برای دستگاه های پشتیبانی تنفسی، ماسک ها، دستکش ها، تجهیزات حفاظت فردی و سایر محصولات ایجاد کرده است. بازار همچنین تحت تأثیر عفونت رو به رشد COVID-19 در افرادی است که دارای شرایط پزشکی موجود مانند آسم و دیابت هستند و همچنین برای پارچه ملحفه عروس استفاده میکنند. شتاب مستمری برای توسعه واکسن برای درمان کووید-19 و توسعه زیرساخت‌های پزشکی وجود دارد. این بیماری همه گیر تقاضا برای تجهیزات پزشکی و دستگاه های درمانی را افزایش داده است. این باعث افزایش تقاضا برای پارچه های بهداشتی می شود.

COVID-19 تأثیرات مثبت و منفی بر صنعت پزشکی و بهداشت و درمان داشته است. افزایش سریع تقاضا برای انواع مختلف داروها و واکسن ها برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 وجود دارد. از سوی دیگر، افزایش سریع تقاضا برای امکانات مراقبت‌های بهداشتی و فشار فزاینده بر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، برخی از سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار می‌دهد و قادر به کارکرد مؤثر نیستند.

انواع رنگ پارچه کرپ مازراتی

علاوه بر این، زنجیره های تامین محصولات دارویی و پزشکی در مقیاس جهانی در تلاش هستند تا با گسترش سریع ویروس همگام شوند. در ایالات متحده، تقریباً 72٪ از مواد فعال دارویی (API) که بازار داخلی را تأمین می کنند، منبع خارجی هستند. تولید در چین (که 13 درصد از محصولات پزشکی ایالات متحده را تولید می کند) به طور قابل توجهی کاهش یافته است زیرا این کشور در تلاش برای مهار شیوع این بیماری است. این عوامل بر صنعت پزشکی تأثیر منفی گذاشته است.

افزایش آگاهی مصرف کنندگان در مورد محصولات بهداشتی
محصولات بهداشتی بزرگترین کاربرد پارچه های بهداشتی است که شامل پوشک بچه و نوار بهداشتی می شود.  به طور گسترده بر تبلیغات و تبلیغات برای افزایش آگاهی از این بهداشت تمرکز می کنند.

نوآوری محصول باعث افزایش رقابت بین تولیدکنندگان پوشک بچه شده است. این امر منجر به افزایش تولید محصولات با کیفیت و درجه یک مانند پارچه مازراتی لباس مجلسی در بازار شده است. اکثر مصرف کنندگان خواهان پوشک های یکبار مصرف دوستدار محیط زیست هستند. آنها ترجیح می دهند محصولاتی را خریداری کنند که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند. با توجه به افزایش تعداد مادران شاغل، بازار پوشک بچه در حال رشد است. این عوامل باعث افزایش تقاضا برای پارچه های بهداشتی در بخش پوشک بچه شده است.

 

پارچه مبلی طرح چرم

افزایش استفاده از نوارهای بهداشتی با رشد جمعیت زنان شاغل و کمپین های دولتی برای ترویج استفاده از این محصولات بهداشتی در مناطق روستایی پشتیبانی می شود. بسیاری از ابتکارات مشارکت عمومی-خصوصی در کشورهای آسیایی ترویج بهداشت زنان را تقویت می کنند. به عنوان مثال، در هند، کمپین بهداشت کامل (TSC) روی افزایش آگاهی از بهداشت زنانه در مناطق روستایی کار کرده است. این ابتکارات و پیشرفت‌ها نقش اساسی در افزایش استفاده از محصولات بهداشتی خواهند داشت. از آنجایی که محصولات بهداشتی بزرگترین حوزه کاربرد پارچه های بهداشتی است، افزایش استفاده از پوشک بچه و نوار بهداشتی باعث افزایش تقاضا برای پارچه های بهداشتی در این کاربردها می شود.

بهبود کیفیت پارچه های بهداشتی
صنعت مراقبت های بهداشتی نیازمند محیطی بهداشتی و عاری از باکتری است. از این رو، پارچه‌های باکیفیت در برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی، از جمله پرده‌های حفظ حریم خصوصی، محصولات پانسمان، پتو و ملافه، اثاثه یا لوازم داخلی و لباس و محصولات بهداشتی استفاده می‌شوند. در این صنعت منسوجات ضد میکروبی در چندین زمینه کاربردی مانند ملحفه، روپوش جراحی و پرده، پانسمان زخم و بانداژ، و پرده برای جلوگیری از عفونت استفاده می شود. عواملی مانند افزایش تعداد خدمات مراقبت‌های بهداشتی، افزایش شیوع بیماری‌های مزمن، و افزایش آگاهی از شیوه‌های مراقبت‌های بهداشتی بهتر، نیاز به منسوجات ضد میکروبی را در صنعت مراقبت‌های بهداشتی افزایش داده است.

 

این امر بسیاری از تولیدکنندگان را تشویق کرده است تا مواد یا محصولاتی را تولید کنند که می توانند با عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی (HAIs) مبارزه کنند و خطر عفونت را کاهش دهند. بازیگران بازار مانند Designtex (ایالات متحده)، Knoll، Inc. (ایالات متحده)، و Maharam Fabric Corporation (ایالات متحده) در حال تولید پارچه های بهداشتی هستند که در برابر آلودگی میکروبی، آتش، کثیفی، لکه و آب مقاوم هستند. از این رو، افزایش توسعه پارچه های بهداشتی با کیفیت بالا انتظار می رود بازار را هدایت کند.

افزایش ردپای کربن به دلیل استفاده از محصولات بهداشتی زنانه
افزایش استفاده از نوار بهداشتی در بین زنان منجر به نگرانی جدی زیست محیطی شده است. طبق اعلام اتحادیه سلامت قاعدگی هند، تجزیه یک نوار بهداشتی حدود 500 تا 800 سال طول می کشد. محصولات بهداشت فردی مانند پوشک و نوار بهداشتی از مواد غیر قابل تجزیه زیستی تولید می شوند. هنگامی که این مواد غیرقابل تجزیه در محل های دفن زباله ریخته می شوند، گازهای مضر را به اتمسفر آزاد می کنند و در نتیجه ردپای کربن را نیز افزایش می دهند. اکثر نوارهای بهداشتی 90 درصد پلاستیکی هستند. هر نوار بهداشتی معادل 4 کیسه پلاستیکی در نظر گرفته می شود. این محصولات بهداشت شخصی از پلی پروپیلن ساخته شده اند که تجزیه ناپذیر است. استفاده زیاد از نوار بهداشتی نگرانی های زیست محیطی را افزایش می دهد.

امروزه پارچه های متنوعی وارد بازار شده است در طرح های مختلف مانند ملحفه باب اسفنجی.

 

 

در دسترس بودن محصولات جایگزین
در بسیاری از کشورهای توسعه یافته استفاده از محصولات بهداشتی جایگزین از جمله فنجان قاعدگی در حال افزایش است. این لیوان از سیلیکون درجه پزشکی ساخته شده است و به بدن انسان آسیبی نمی رساند. این فنجان ها نرم و انعطاف پذیر هستند و ایجاد جوش نمی کنند. فنجان های قاعدگی ارزان تر هستند، قابل استفاده مجدد هستند و برای استفاده طولانی مدت طراحی شده اند. از این رو، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه نسبت به نوار بهداشتی تضمین می کنند. جدای از اینها، لیوان ها هیچ زباله دفن زباله ای ایجاد نمی کنند. از این نوع مواد در پارچه ملحفه نوزادی هم استفاده میشود.

استفاده از فنجان های قاعدگی نیازی به دفع مکرر ندارد. همچنین به مدت 12 ساعت قابل استفاده هستند. این فنجان ها بر خلاف تامپون ها روی PH واژن تاثیری ندارند. این مزایا باعث شده است که آنها نسبت به سایر محصولات بهداشتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ارجحیت داشته باشند. این عامل بر رشد بازار پارچه های بهداشتی تاثیر منفی گذاشته است.

بازار پارچه های بهداشتی بر اساس منطقه

اروپا بیشترین سهم را از بازار جهانی پارچه های بهداشتی و پارچه مخمل طرح دار برای روتختی در طول دوره پیش بینی به خود اختصاص خواهد داد
اروپا بزرگترین بازار پارچه های بهداشتی است و پس از آن APAC و آمریکای شمالی قرار دارند. رشد این بازار در اروپا به دلیل هزینه های بالای مراقبت های بهداشتی و افزایش قدرت خرید است. علاوه بر این، افزایش تقاضا برای محصولات بهداشتی سازگار با محیط زیست باعث افزایش تقاضا برای پارچه های بهداشتی می شود که در نوار بهداشتی، پوشک بچه و پوشک بزرگسال استفاده می شود. پیش بینی می شود APAC بالاترین CAGR را در طول دوره پیش بینی ثبت کند. افزایش آگاهی در مورد سلامت و بهداشت تقاضا برای محصولات بهداشتی زنانه را افزایش می دهد که باعث افزایش تقاضا برای پارچه های بهداشتی در سراسر APAC می شود.