برای اولین بار خرما پیارم اصل در سطح کره ماه کاشته شد

خرما پیارم اصل یکی از قدیمی ترین میوه های کشت شده در جهان است. خاک ورزی آن به حدود 8000 سال قبل از میلاد در بین النهرین بازمی گردد. بر اساس این اطلاعات می توان گفت که خرما در دوران باستان منبع بسیار ارزشمندی برای تغذیه بوده است.

اهمیت خرما به حدی است که در برخی از کشورهای عربی به آن «درخت زندگی» می گویند. خرما سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. مقادیر بالای فیبر موجود در خرما سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

بیش از 200 نوع خرما با شکل ها و طعم های مختلف در دنیا وجود دارد. در این مقاله با انواع خرما آشنا می شویم. اگر نتوانستید نوع خرمای مورد نظر خود را در این مقاله پیدا کنید، می توانید برای اطلاعات بیشتر و قیمت خرمای مضافتی در ایران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

16 نوع خرما مورد علاقه:
1. خرمای مدجول 2. خرمای پیارم 3. خرمای دگلت نور 4. خرمای مضافتی 5. خرمای کبکاب 6. خرمای زاهدی 7. خرمای ربی 8. خرمای سیر 9. خرمای دیری 10. خرمای برهی 11. خرمای حلوی 12.13 خرمای حلوی خرمای سکاری 14. خرمای خدری 15. خرمای اجوه 16. خرمای ثوری

خرمای مدجول به عنوان “ملکه خرما” نیز شناخته می شود. این نوع خرما شیرین و بسیار خوشمزه است. خرمای مدجول دارای پوست نرم و بافتی مانند نخ است.

رنگ آن معمولاً کهربایی تا قهوه ای مایل به قرمز است. خرمای مدجول به دلیل طعم کاراملی برای تهیه انواع شیرینی، شیک، اسموتی و آجیل استفاده می شود. خرمای Medjool در کل سال در دسترس است. خرمای مدجول در اردن، مراکش، فلسطین، عربستان سعودی و ایالات متحده رشد می کند.

خرمای پیارم به دلیل رطوبت کم و حدود 15 درصد در گروه خرمای نیمه خشک قرار می گیرد. طعم خرمای پیارم بسیار شیرین و خاص است و به دلیل لذیذ بودن آن بسیار محبوب است.

شکر موجود در این خرما برای افراد دیابتی مناسب است. پیارم یکی از قدیمی ترین انواع خرما است و طبق شواهد باستان شناسی از 6000 سال قبل از میلاد در بین النهرین کشت می شده است.

امروزه این نوع خرما در سراسر خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس کشت می شود. بیشترین میزان تولید خرمای پیارم در ایران مربوط به منطقه حاجی آباد هرمزگان است.