خرید آجیل مخلوط در تبریز سبب طلاق زوج جوان تبریزی شد

آیا آجیل برای همه بی خطر است؟ اگرچه آجیل مخلوط در تبریز برای بسیاری یک غذای مفید است، اما یکی از هشت آلرژن رایج غذایی است و در نتیجه می تواند باعث واکنش های آلرژیک، از جمله آنافیلاکسی شدید شود.

آلودگی متقاطع یک نگرانی خاص برای کسانی است که به آجیل آلرژی دارند و هنگام غذا خوردن خارج از خانه احتیاط بیشتری می طلبد. آجیل کامل ممکن است خطر خفگی را به همراه داشته باشد، به خصوص برای کودکان زیر پنج سال.

یک آزمایش جدید به طور خلاصه نشان می دهد که چرا بزرگترین ذرات در برخی مخلوط ها در بالا جمع می شوند. آجیل برزیلی بزرگ به دلیل قرار گرفتن در بالای بسته های آجیل مخلوط بدنام است. به همین دلیل است که دانشمندان این پدیده را اثر آجیل برزیل می نامند.

اما در جعبه‌های غلات نیز اتفاق می‌افتد، جایی که قطعات بزرگ‌تر تمایل دارند در بالای آن جمع شوند. اثر مهره برزیلی حتی می‌تواند باعث خوشه‌بندی سنگ‌های بزرگ‌تر در خارج از سیارک‌ها شود.

دانستن اینکه این اثر چگونه کار می کند می تواند برای تولید مفید باشد. اگر مهندسان بدانند که چرا ذرات بر اساس اندازه جدا می شوند، می توانند ماشین های بهتری بسازند تا از این مشکل جلوگیری کنند.

این می تواند به ترکیب یکنواخت تر مواد برای پردازش مواد غذایی منجر شود. یا حتی پاشیدن پودر دارو در قرص ها یا دستگاه های تنفسی آسم. پارمش گاجار می گوید که شکستن این اثر آجیل برزیلی سخت بوده است. او یک دانشمند تصویربرداری است.

او در دانشگاه منچستر در انگلستان کار می کند. مشکل این است که ردیابی نحوه حرکت اشیاء منفرد در وسط یک مخلوط دشوار است. تیم گجار با سی تی اسکن با استفاده از اشعه ایکس بر این چالش غلبه کردند.

این تصاویر حرکت تک بادام زمینی و آجیل برزیلی را در جعبه ای که تکان می داد، ردیابی می کردند. این به محققان کمک کرد تا اولین ویدیوهای سه بعدی از اثر آجیل برزیل را در عمل ایجاد کنند.