خوردن هویج صحرایی موجب لاغری 10 کیلویی در ماه می شود

رادیکال های آزاد بیش از حد در بدن ممکن است خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش دهد. مصرف یک رژیم غذایی با فیبر بالا نیز ممکن است به پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

اثرات آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدهای رژیمی رنگدانه های آلی زرد، نارنجی و قرمز موجود در هویج صحرایی و سایر سبزیجات ممکن است این خطر را کاهش دهد. لوتئین و زآگزانتین دو نمونه از این کاروتنوئیدها هستند. ویتامین A و بتاکاروتن نیز ممکن است مفید باشند.

یک بررسی در سال 2015 نشان داد که بین رژیم غذایی غنی از کاروتنوئیدها و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباط وجود دارد. بررسی ها همچنین مصرف کاروتنوئیدها را با خطر کمتر سرطان روده بزرگ و سایر اشکال این بیماری مرتبط می دانند.

در مرکز اختصاصی سرطان ما درباره سرطان بیشتر بیاموزید. یک هویج صحرایی متوسط حاوی 1.7 گرم (گرم) فیبر یا بین 5 تا 7.6 درصد از نیاز روزانه یک فرد بسته به سن و جنس است. در همین حال، 1 فنجان هویج خرد شده 3.58 گرم فیبر دارد.

مصرف فیبر کافی می تواند به عملکرد بهینه کل سیستم گوارش کمک کند. خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در افرادی که رژیم غذایی با فیبر بالا مصرف می کنند نسبت به افرادی که فیبر کمی مصرف می کنند، کمتر است.

غذاهای با فیبر بالا می توانند سلامت روده را تقویت کنند، اما از کدام غذاها باید اجتناب کنیم؟ کربوهیدرات ها حدود 10 درصد وزن هویج را تشکیل می دهند، حدود نیمی از محتوای کربوهیدرات موجود در هویج صحرایی را شکر و یک سوم را فیبر تشکیل می دهند.

هویج صحرایی پخته و خام هر دو دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند. این بدان معنی است که بعید است آنها باعث افزایش قند خون شوند. شاخص GI می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا بفهمند کدام غذاها ممکن است سطح قند خون آنها را افزایش دهند.