خوردن گوشت شترمرغ زنده از پیری زودرس جلوگیری می کند

گوشت شترمرغ زنده یک محصول خاص است که در بین مصرف کنندگان به ویژه در اروپا محبوبیت پیدا کرده است. ترکیب مواد مغذی این گوشت با در نظر گرفتن پروتئین، اسیدهای آمینه، چربی، کلسترول، اسیدهای چرب، مواد معدنی و ویتامین ها از این پس مورد ارزیابی قرار گرفت.

گوشت شترمرغ زنده با محتوای چربی داخل عضلانی کم، مشخصات اسیدهای چرب مطلوب، محتوای بالای آهن و ویتامین E و کم سدیم مشخص می شود.

بنابراین می توان آن را به عنوان یک محصول باکیفیت با ارزش غذایی و رژیمی بالا در نظر گرفت. بنابراین ممکن است یک جزء ارزشمند از رژیم غذایی انسان باشد.

لازم به ذکر است که فرناندز لوپز و همکاران، که تحقیقاتی را بر روی استیک های گوشت شترمرغ زنده ذخیره شده در چهار نوع بسته بندی مختلف انجام داد: در معرض هوا، خلاء و دو بسته اتمسفر اصلاح شده مختلف.

آزمایشات کاهش pH را در تمام انواع بسته بندی در طول زمان نگهداری نشان داد. نتایج مشابه این مطالعه برای گوشت شترمرغ بسته بندی شده در خلاء توسط توماس و همکاران به دست آمد. که این گوشت را تا 12 روز در دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری کردند.

به طور کلی، L* در طول ذخیره سازی برای MAP1 و MAP2 افزایش یافت، در حالی که برای VP از روز 12 به بعد کاهش یافت.

مقدار L* در نمونه های شترمرغ بسته بندی شده در سیستم های MAP1 و MAP2 از روز هشتم ذخیره سازی در مقایسه با VP به طور قابل توجهی بالاتر بود.

گوشت شترمرغ زنده به عنوان یک محصول با ارزش با ارزش غذایی و رژیمی بالا شناخته شده است که این پرندگان را برای بسیاری از صنایع دامداری مهم می کند.

تقاضا برای چنین محصولاتی در اروپا اخیراً به ویژه در میان مصرف کنندگانی که توجه بیشتری به کیفیت محصولات مصرفی دارند افزایش یافته است. امروزه مصرف کننده مدرن می خواهد از ترکیب مواد مغذی غذایی که برای مصرف خریداری می شود مطمئن باشد.