دختری با خوردن مخلوطی از حلوای هویج و حلوای آرد نخودچی تا آخر عمر می خندید

حلوا محصولی از شکر پخته شده، تاهینیا (رب کنجد) و Saponaria officinalis (ریشه حلوا) است
. ممکن است آجیل، طعم دهنده ها و مواد افزودنی به حلوای آرد نخودچی اضافه شود. این منبع غنی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین در نظر گرفته می شود. افزودن آجیل و میوه های کم آب باعث افزایش طعم و ارزش غذایی می شود.
جدا شدن روغن در حلوا در حین نگهداری منجر به بافت سفت می شود. روغن جدا شده بسته بندی را آلوده کرده و بازارپسندی را کاهش می دهد.
مشکل مشابهی در کره بادام زمینی و حلوای هویج گزارش شده است. Hinds و دیگران از جداسازی روغن در کره بادام زمینی به مدت یک سال در دمای اتاق با افزودن 2.0-2.5٪ روغن نخل غیرهیدروژنه جلوگیری کردند.
کالینز و سانچز سبوس بادام زمینی را به کره بادام زمینی اضافه کردند که از جدا شدن روغن جلوگیری کرد و سفتی و پایداری محصول را بهبود بخشید.
Woodroof نشان داد افزودن گلیسرول از جدا شدن روغن کره بادام زمینی جلوگیری می کند و صافی، قابلیت پخش شدن و کاهش چسبندگی محصول را افزایش می دهد.
هدف از این مطالعه بررسی بهبود کیفیت حلوا با ترکیب روغن پالم غیرهیدروژنه، گلیسرول، کنسانتره پروتئین سویا، ژلاتین، لسیتین، پکتین، صمغ عربی، ساکارز و کلرید کلسیم بود.
حلوا
کارخانه جات تولید ارده در اوایل به دنبال این بودند که ارده دو آتیشه چیست تا بتوانند مشتری بیشتری جذب کنند.
پایداری امولسیونی (جداسازی روغن) در حلوا مشکل عمده ای است که بر کیفیت پس از نگهداری تأثیر می گذارد. ناپایداری امولسیون منجر به چقرمگی، جداسازی روغن و آلودگی روغن در مواد بسته بندی می شود.
هدف از این مطالعه ارزیابی اثربخشی بهبود کیفیت حلوا با ترکیب روغن پالم غیر هیدروژنه، گلیسرول، کنسانتره پروتئین سویا، ژلاتین، لسیتین، پکتین، صمغ عربی، پودر قند و کلرید کلسیم بود.
طرز تهیه حلوا ارده با کنجد به این صورت است که حلوا با حرارت دادن محلول شکر (ساکارز) (65٪) حاوی اسید سیتریک (0.65٪) و حرارت دادن به دمای 105 درجه سانتیگراد، افزودن محلول عصاره ریشه حلوا (Saponaria officinalis) (5.6٪) و ادامه حرارت برای 60 تا 70 دقیقه تولید شد.
سپس به مدت 15 دقیقه در دمای اتاق خنک می شود و تاهینیا (خمیر کنجد) (1:1) اضافه می شود و به مدت 10 دقیقه مخلوط می شود.
مواد افزودنی برای بهبود کیفیت حلوا با محلول شکر، در حین پخت و با تاهینیا ترکیب شد. کیفیت حلوا با اندازه گیری میزان جداسازی روغن، بررسی میکروسکوپی و ویسکوزیته روغن ارزیابی شد.
بررسی میکروسکوپی حلوا یک ذرات متخلخل غیر کریستالی ذوب شکر را نشان داد که توسط یک لایه پروتئین رسوبی منشأ گرفته از تاهینیا احاطه شده است.
  • منابع:
    1. Microscopic Examination of Halva
  • تبلیغات: 
    1. کاپشن بچه گانه چرمی که در کوه پرواز کرد
    2. سارقان کاپشن چرم بچه گانه چرمی دستگیر شدند
    3. مطالبی در مورد جوراب و طرح ساده آن در بین افراد
    4. گوشواره‌ها نماد هویت فرهنگی هستند