سرو رب انار شیرین در مراسم عروسی ولیعهد عربستان

اطلاعات متناقض زیادی در مورد بهترین راه برای نگهداری رب انار شیرین وجود دارد زیرا بسیاری از بطری ها دستورالعمل ذخیره سازی را ارائه نمی دهند. رب انار شیرین باز نشده را می توان در دمای اتاق نگهداری کرد.

پس از باز شدن، برخی می گویند ادامه نگهداری آن در دمای اتاق خوب است، در حالی که برخی دیگر توصیه می کنند آن را در یخچال نگهداری کنید.

پس از یک غواصی عمیق و تحقیق در مورد ذخیره سازی بطری شخصی خودم، آن را در یخچال نگهداری کردم، جایی که برای مدت نامحدودی تازه می ماند. اگر قصد دارید ظرف 6 ماه یا کمتر از بطری استفاده کنید، انبار مناسب است.

بدانید که رب انار شیرین ممکن است در یخچال غلیظ شود، اما اگر قبل از استفاده آن را به مدت 10 دقیقه یا بیشتر در پیشخوان بگذارید، به قوام طبیعی خود باز می گردد.

رب انار شیرین به طور سنتی به عنوان چاشنی استفاده می شود که به درخشندگی، طعم و طعم شیرینی می بخشد. از آنجایی که طعم آن قوی است، معمولاً نیازی به افزودن چیزهای زیادی به چیزهایی مانند سالاد و خورش ندارید تا از فواید آن بهره مند شوید. بسته به دستور پخت می توان آن را قبل، حین یا بعد از پخت اضافه کرد.

دستور العملی که از رب انار شیرین استفاده می شود، تعداد انگشت شماری از غذاهای نمادین خاورمیانه ای وجود دارد که بدون رب انار شیرین مانند محمره، فلفل قرمز برشته و گردو، و فسنجان، خورش مرغ ایرانی، وجود ندارد.

رب انار شیرین فراتر از کاربرد کلاسیک خود، دنیایی از پتانسیل را در خود جای داده است. می توان آن را به صورت ماریناد برای گوشت و ماهی مخلوط کرد، در سس سالاد استفاده کرد، روی سبزیجات برشته به عنوان لعاب مالید، به صورت کوکتل یا ماکتل هم زد، یا حتی روی ماست یا بلغور جو دوسر به عنوان جایگزینی کمتر شیرین با عسل یا شربت افرا ریخت.