فروش موز در بازار شیراز به قیمت ارزان موجب شادی مردم شد

موز در بازار شیراز سرشار از فیبر است، که می تواند به شما کمک کند منظم باشید. یک موز می تواند نزدیک به 10 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین کند. به گفته فلورس، ویتامین B6 همچنین می تواند به محافظت در برابر دیابت نوع 2 و کاهش وزن کمک کند.

به طور کلی، موز یک غذای عالی برای کاهش وزن است زیرا طعم شیرینی دارد و سیر کننده است که به کاهش هوس کمک می کند. موز به ویژه دارای نشاسته مقاوم است که نوعی فیبر رژیمی است.

یک بررسی در سال 2017 منتشر شده در Nutrition Bulletin نشان داد که نشاسته مقاوم موجود در موز ممکن است از سلامت روده حمایت کرده و به کنترل قند خون کمک کند. نشاسته مقاوم باعث افزایش تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در روده می شود که برای سلامت روده ضروری است.

برای تامین انرژی و الکترولیت ها، موز می تواند موثرتر از نوشیدنی های ورزشی باشد. یک مطالعه در سال 2012 منتشر شده در PLOS One  به ورزشکاران مردی که در مسابقات دوچرخه سواری مسافت طولانی شرکت می کردند، پرداخت.

آنها ورزشکارانی را که هر 15 دقیقه یک بار با Gatorade سوخت می گیرند با ورزشکارانی که با یک موز و آب سوخت می گیرند مقایسه کردند. محققان مشاهده کردند که زمان عملکرد و فیزیولوژی بدن ورزشکاران در هر دو مورد یکسان بود.

اما سروتونین و دوپامین موجود در موز ظرفیت آنتی اکسیدانی ورزشکاران را بهبود بخشید و به استرس اکسیداتیو کمک کرد و عملکرد کلی را بهبود بخشید.

موز ممکن است سرشار از کلسیم نباشد، اما همچنان برای قوی نگه داشتن استخوان ها مفید است. طبق مقاله ای در سال 2009 در مجله فیزیولوژی و بیوشیمی، موز حاوی مقدار زیادی فروکتولیگوساکارید است.

اینها کربوهیدرات های غیر گوارشی هستند که پروبیوتیک های دوستدار گوارش را تشویق می کنند و توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می دهند.