لوله پلی اتیلن 400 میلیمتر مارادونا را به کام مرگ کشاند

به طور کلی، لوله پلی اتیلن 400 میلیمتر، برای این نوع شبکه، فشار تا 20 تا 50 اتمسفر را تحمل می کنند. مزایای لوله های پلی اتیلن عبارتند از:

حداقل عمر مفید لوله ها 40 سال، حداکثر عمر مفید حدود 300 سال تخمین زده می شود.

شبکه آبرسانی یک شهر دارای ساختار پیچیده ای است که از مخازن آب، ایستگاه های پمپاژ، تصفیه خانه ها و سیستم خط لوله شبکه تشکیل شده است.

آب با عبور از لوله ها منجر به بارگذاری هیدرودینامیکی شبکه می شود و در نتیجه لوله های آب تحت تنش های مکانیکی قرار می گیرند.

در مورد شبکه خط لوله، نقاطی وجود دارد که درخواست‌ها ممکن است زیاد شود و منجر به آسیب لوله، پارگی شکل‌پذیر یا شکستگی شود.

این نقاط به طور کلی در تغییر جهت، در اتصالات یا در لوله هایی که فشار آب بسیار بالا است، معمولاً به دلیل اختلاف سطح یافت می شوند.

رفتار لوله ها در سیستم های تامین آب در تعدادی از کارها مورد مطالعه قرار گرفته است. بنابراین، شرکت های آب به دلیل قدیمی بودن شبکه آب موجود و توسعه مسکن، اغلب با مشکلات مربوط به بازسازی و گسترش سیستم های تامین آب مواجه می شوند.

یکی از پارامترهای مهم در برنامه ریزی این مداخلات در شبکه های آبرسانی، کیفیت متریال مورد استفاده برای لوله ها است تا عمر طولانی تا حد امکان تضمین شود و مداخلات نگهداری تا حد امکان کمتر انجام شود. مدلی برای قابلیت اطمینان چنین شبکه ای ارائه شده است.

جالب است بدانیم که یک فرآیند تعمیر خرابی چنین سیستم شبکه ای را می توان یک فرآیند مارکوف مجانبی همگن در نظر گرفت.

رویکرد دیگر از قضیه بیز برای شبیه سازی میزان شکست شبکه آب استفاده می کند.

این نوع تحلیل بر اساس شاخص نرخ شکست است.

او مفهوم جدیدی از تصفیه آب و ایستگاه آب را پیشنهاد می کند. با استفاده از نمودار توپولوژیکی شبکه آبرسانی می توان تخصیص منابع آب تصفیه شده را طراحی کرد.