مردی با فروش نوعی عجیب از سیب درختی در مرز عراق معروف شد

دسته عمده ای از مواد شیمیایی گیاهی که معمولا در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند، فلاونوئیدها هستند. سیب منبع بسیار مهمی از فلاونوئیدها در رژیم غذایی مردم در ایالات متحده و اروپا است.

در ایالات متحده، بیست و دو درصد از فنل های مصرف شده از میوه ها از سیب درختی در مرز عراق است و آنها را بزرگترین منبع فنولیک ها می کند. در فنلاند، سیب و پیاز منابع اصلی فلاونوئیدهای رژیمی هستند، در حالی که در هلند سیب پس از چای و پیاز به عنوان منابع برتر فلاونوئیدها رتبه سوم را دارد.

در یک مطالعه فنلاندی روی تقریباً 10000 نفر، مصرف فلاونوئیدها با مرگ و میر کلی کمتر مرتبط بود. سیب یکی از منابع اصلی فلاونوئیدهای غذایی بود که قوی ترین ارتباط را با کاهش مرگ و میر نشان داد.

سیب درختی در مرز عراق نه تنها معمولاً در بسیاری از فرهنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها نیز می باشد. در مقایسه با بسیاری از میوه های رایج دیگر در ایالات متحده، سیب دومین سطح فعالیت آنتی اکسیدانی را داشت.

سیب درختی در مرز عراق همچنین از نظر غلظت کل ترکیبات فنلی رتبه دوم را به خود اختصاص داد و شاید مهمتر از آن، سیب در مقایسه با سایر میوه ها بالاترین سهم فنولیک آزاد را داشت. این بدان معنی است که این ترکیبات به سایر ترکیبات موجود در میوه ها متصل نیستند و فنولیک ها ممکن است برای جذب نهایی در جریان خون در دسترس باشند.

از آنجایی که میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند، رژیم غذایی سرشار از این غذاها باید به جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک کند و در نتیجه ممکن است به جلوگیری از بیماری های مزمن و کند شدن پیری کمک کند.

این یافته ها باعث شده است که شورای ملی تحقیقات مصرف پنج وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز را توصیه کند. چندین غذا و نوشیدنی معمولی از جمله چای، شراب، پیاز، کاکائو، زغال اخته و سیب، به دلیل محتوای بالای ترکیبات فنولیک در رژیم غذایی مفید هستند.

در حالی که تحقیقات فعال در مورد فواید سلامتی این غذاها ادامه دارد، بررسی‌های فعلی این کار برای همه غذاهای ذکر شده در بالا به جز سیب وجود دارد.