نخ پلاستیکی در شهر تگزاس و خرافه های باورنکردنی آن که ویرانگر بود

برای سفر عمیق در مورد این جنبه‌های طراحی، وارد دوره‌های طراحی مد از یکی از بهترین کالج‌های طراحی در کارناتاکا، موسسه فناوری مد JD شوید.

که دارای دانشکده‌ها و زیرساخت‌های ممتازی است که به دانشجویان کمک می‌کند فناوری‌های مختلف را در زمینه‌های شغلی کشف کنند.

اکنون شما چیزی در مورد انواع نخ پلاستیکی تشخیص می دهید.

از آن عاقلانه استفاده کنید و دانش خود را برای ایجاد لباس بهتر گسترش دهید.

با توجه به تعریف ارائه شده توسط ASTM، نخ دوخت نخ یا رشته ای با قطر کم انعطاف پذیر است که معمولاً با یک پوشش سطحی، روان کننده یا هر دو استفاده می شود و برای دوخت یک یا چند قطعه از مواد یا یک شی به یک ماده در نظر گرفته شده است.

می‌توان آن را به‌عنوان نخ لایه‌ای صاف، یکنواخت تابیده و سخت تابیده تعریف کرد که توسط یک فرآیند تکمیلی خاص پردازش می‌شود تا در برابر تنش‌های عبور از سوراخ سوزن و از طریق مواد درگیر در عملیات درز و دوخت مقاوم شود.

نخ های خیاطی در پوشاک، اثاثه یا لوازم داخلی، سازه های پارچه ای متکی به هوا و ژئوتکستایل ها برای اتصال اجزای مختلف با تشکیل یک درز استفاده می شود.

وظیفه اصلی یک درز، انتقال تنش یکنواخت از یک پارچه به پارچه دیگر است، در نتیجه یکپارچگی کلی پارچه را حفظ می کند.

رزوه ها برای کاربردهای دمای بالا لازم است تا در شرایط دمایی شدید بین 260 تا 1100 درجه سانتیگراد مقاومت کنند و درزها را در موقعیت خود محکم نگه دارند.

نخ ها معمولاً از الیاف شیشه، کربن، پلی تترا فلوئورواتیلن، فولاد و الیاف آرامید ساخته می شوند.

پلی استرها، پلی پروپیلن، نایلون 6، نایلون 66، به طور گسترده برای کاربردهای دمای پایین مانند اثاثه یا لوازم داخلی خودرو، صنعت چرم، بسته بندی مانند سیمان و کیسه های کود استفاده می شود.

بخیه های پزشکی برای بسته شدن زخم استفاده می شوند و به طور ویژه طراحی و استریل می شوند تا کاربردهای نهایی را برآورده کنند.

تشکیل درزها با روش های فیزیکی و شیمیایی به چند کاربرد تخصصی محدود می شود، زیرا این فرآیندها تمایل به تغییر خواص خاصی از مواد نساجی دارند.