پارچه ترگال چیست

پارچه ترگال چیست؟ پارچه ترگال از ترکیب نخ های ویسکوز و رشته ای بافته می شود. نخ پلی استر ویسکوز توسط کارخانه های نخ ریسی ریسیده می شود. پلی استر نوعی پلیمر است که دارای گروه های استری است. پلی استر یک ماده مصنوعی است که از مشتقات نفتی به دست می آید.

 

 

پارچه ترگال: نخ پلی استر ویسکوز و فیلامنت
ویسکوز: نوعی الیاف طبیعی است که از صمغ درخت کاج به دست می آید که از آن پارچه مبلی طرح چرم هم تولید میکنند. فناوری آن در دست ایران نیست و در قالب واردات از کشورهای دیگر به دست مصرف کنندگان در ایران می رسد. رشته با چرخش به دست می آید. فیلامنت از مشتقات روغن است.

نخ پلی استر ویسکوز| صنایع نساجی مهنام نخ پلی استر ویسکوز | صنایع نساجی مهنام
فیلامنت | صنایع نساجی مهنامFilament | صنایع نساجی مهنام
خرید ترگال ساده با ترکیب الیاف ویسکوز نخ پلی استر مشاهده می شود که در سال های اخیر به دلیل قیمت بالای ویسکوز در بازار نساجی ایران، درصدهای پلی استر این پارچه افزایش یافته است که باعث کاهش کیفیت ترگال و ترگال کجره می شود. پارچه ها

این نخ ها امروزه در بازار با درصدهای 70 پلی استر 30 ویسکوز یا 65 پلی استر 35 ویسکوز، 80 پلی استر 20 ویسکوز، 90 پلی استر 10 ویسکوز موجود است.

 

پارچه مازراتی

تفاوت بین کتیرا ساده و پارچه کتیرا چیست؟
این نخ ها در ماشین ها تابیده شده و در خطوط بافندگی قرار می گیرند و با افزودن فیلامنت بین نخ های پلی استر، پارچه کتیرا خام تولید می شود. حال اگر تعداد نخ های پلی استر زیاد شود و شکل پارچه کج شود به آن پارچه کج می گویند. میانگین وزن پارچه ترگال 240 گرم و وزن پارچه کجراه 285 گرم است. امروزه وزن های مختلف پارچه ترگال ساده و ساده در بازار موجود است که مصرف کننده باید به آن توجه کند.

معرفی روش های تکمیل پارچه ترگال ساده و کجره
پس از تولید پارچه های کتیرا خام پارچه خنک تابستانی برای مانتو این پارچه ها برای تکمیل به کارخانه های رنگرزی ارسال می شود. پارچه کتیرا خام در کارخانه های رنگرزی به دو صورت تکمیل می شود:

1- با دستگاه جت تحت فشار

2- با دستگاه Thermosol

فرآیند تکمیل به روش جت جت
پارچه ترگال خام را در دستگاهی به نام جت که مانند یک قابلمه بسیار بزرگ است می ریزند و سپس رنگ مورد نظر را به آن اضافه می کنند و در دمای بالا تکمیل می شود.

تکمیل فرآیند با روش جت تحت فشار
فرآیند تکمیل به روش جت جت
تکمیل فرآیند با روش ترموزول
فرآیند تکمیل به روش ترموسول

انواع رنگ پارچه کرپ مازراتی

در فرآیند ترموسول در این سیستم رنگ به صورت ماله بر روی سطح پارچه مالیده می شود و این فرآیند رنگرزی مانند رنگ آمیزی دیوار است.

با ما همراه باشید تا انواع کیفیت ها را بررسی کنیم. ترگال ساده را خریداری کنید.

مشکلات و عیوب احتمالی پارچه ترگال
1- رنگ غیر یکنواخت پارچه ترگال

2- رنگ براق پارچه ترگال

3- برآمدگی (کوبیدن سطح پارچه)

4- پارگی سطح پارچه (باز شدن سطح پارچه)

رنگ غیر یکنواخت پارچه ترگال
این مشکل در فرآیند تکمیل پارچه ترگال در رنگرزی رخ می دهد. از دلایل این پدیده می توان به گستردگی رنگرزی و عدم تخصص، تکنولوژی پایین در این کارخانه ها اشاره کرد.

جالب است بدانید که مدل سارافون با پارچه کرپ هم میتوان الگو کشی کرد.

قیمت پارچه کرپ مازراتی

 

رنگ پارچه براق
کیفیت رنگ پارچه با توجه به اینکه رنگ های موجود در بازار با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد یکی از مولفه های مهم در فرآیند تکمیل می باشد. در هر کیلوگرم رنگ بر نوع رنگ تاثیر می گذارد.

کلوخه شدن سطح پارچه (جمع شدن سطح پارچه)
یکی از مهمترین معایب و مشکلات عدیده ای که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند، برآمدگی سطح پارچه های ترگال و پارچه مازراتی لباس مجلسی است. این پدیده می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به خرید نخ با کیفیت بستگی دارد، اما دلایل اصلی آن عبارتند از:

1- تاب نخ کم استفاده شده در پارچه که بهترین مقدار تاب نخ بین 620 تا 650 است که ضخیم تر شده و با تاب دادن در دستگاه براق مصرف می شود.

2- دلیل دوم کوتاهی الیاف پلی استر در نخ پلی استر ویسکوز نیز از مواردی است که باعث خیس شدن پارچه می شود.

3- نخ فیلامنت مورد استفاده در پارچه ترگال که کیفیت پایین تری نسبت به استاندارد دارد البته به دلیل ساییدگی روی پارچه طبیعی است.

4- ترک خوردگی پارچه ترگال به دلیل افزایش هزینه های تولید پارچه، برخی از تولیدکنندگان با کاهش وزن پارچه تار و به اصطلاح کاهش دانش خود، پارگی لازم را نسبت به یکدیگر از دست می دهند.

گوله گوله شدن سطح پارچه ( تل شدن سطح پارچه ) کلوخه شدن سطح پارچه
گوله گوله شدن سطح پارچه ( تل شدن سطح پارچه ) کلوخه شدن سطح پارچه
چگونه پارچه های خریداری شده را قبل از اینکه دچار مشکل شویم تست کنیم.
تست یکنواختی رنگ پارچه ترگال
برای بررسی یکنواختی رنگ پارچه ترگال مقداری پارچه ترگال را در نور مستقیم قرار دهید و رگه های رنگ آن را بررسی کنید یا پارچه را بمالید.

پارچه را روی هم قرار می دهیم و به صورت فر کردن کاغذ فشار می دهیم و سپس باز می کنیم و مقدار رگه های رنگ آن را با پارچه های مرغوب مقایسه می کنیم. همچنین می توانید با مالیدن یک پارچه سفید مرطوب روی پارچه از تثبیت رنگ اطمینان حاصل کنید.

کلوخه شدن سطح پارچه (کلوخه شدن سطح پارچه)
برای تست کلوخه شدن سطح پارچه (کلوپ شدن سطح پارچه) یک تکه پارچه ترگال را بارها شسته و خشک می کنیم. اگر از ماشین لباسشویی استفاده کنیم بهتر است. بعد از 5 مرحله شستن الیاف در صورت وجود خودمون پف می کنیم.

تست و بررسی براقیت سطح پارچه ترگال
در صورت بروز این مشکل در پارچه ترگال باید درصد نخ پلی استر ویسکوز پارچه بررسی شود. هر چه مصرف پارچه کمتر باشد، نخ پلی استر ویسکوز کمتری در پارچه مخمل طرح دار برای روتختی مصرف می شود که اصطلاحاً درخشندگی پارچه را می گویند که برای آنالیز نخ پلی استر ویسکوز می توان از سازنده پارچه ترگال درخواست کرد.

تست و بررسی ترک خوردگی پارچه بازارال
شما می توانید برای تست و بررسی ترک خوردگی پارچه ترگال یک متر پارچه ترگال را وزن کنید و در صورت کم بودن وزن پارچه ترگال از بی کیفیت بودن آن مطلع شوید.

پارچه ترگال با وزن استاندارد 240 گرم به هیچ وجه از هم نمی پاشد.

صنایع نساجی مهنام با بهره گیری از جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی در جهت ارائه با کیفیت ترین پارچه ترگال و استانداردسازی آن، سعی در ارائه بهترین و با کیفیت ترین پارچه به هموطنان عزیز در سراسر ایران دارد.

شما می توانید با ورود به صفحه خرید عمده پارچه به تمامی محصولات صنایع نساجی مهنام دسترسی داشته باشید. برای خرید عمده پارچه ترگال با ما تماس بگیرید.