پخت لیمو عمانی ترش و خوشمزه در آب نمک

Yotam Ottolenghi و لیمو خشک
لیموهای خشک لیمو یا لیموهای کوچکی خواص لیمو عمانی هستند که در آب نمک پخته شده و خشک می شوند تا سفت شوند.

لیمو ترش یکی از اصلی ترین غذاهای ایرانی است. Ottolenghi آنها را به دو صورت استفاده می کند: کامل یا به صورت پودر. او اغلب لیموهای خشک کامل را به مایعات پخت برنج، مخلوط آب پز برای خورش یا آبگوشت برای سوپ اضافه می کند.

Ottolenghi توصیه می کند که لیمو خشک را قبل از استفاده در سوپ با آسیاب ادویه آسیاب کنید. به طور طبیعی، می توانید پودر لیموی خشک آمان پرانا را نیز انتخاب کنید.

همچنین می توانید از این پودر لطیف جویدن سیاه دانه صبح ناشتا روی برنج یا سالاد غلات استفاده کنید یا به عنوان جایگزین ادویه ای مانند سماق که به طرز شگفت انگیزی شبیه به آن است، به ماریناد اضافه کنید.

در نتیجه، لیمو خشک به راحتی قابل استفاده است و در غذاها کار می شود، اما علیرغم محبوبیت روزافزون آنها، لیموترش خشک و لیمو هنوز به محبوبیت مثلاً لیموهای نگهداری شده دست نیافته اند.

لیمو

زمانی که کتاب‌های Ottolenghi برای اولین بار مدل پالتو چرم زنانه منتشر شد، لیموترش خشک و لیموی سیاه ایرانی سر و صدای زیادی به پا کرد. پیدا کردن آنها دشوار بود. اما امروزه بسیار رایج تر شده اند.

لیموهای خشک سیاه و لیمو و همچنین لیموهای خشک بژ رنگ روشن تر وجود دارد. لیموهای خشک طعمی مرکباتی و دودی به غذا می بخشد و طعمی خوش طعم و خوش طعم به غذاهای روزمره می بخشد. طعم آنها متمایز و کمی لیمویی است.

لیموهای سیاه نسبت به انواع تشک مسافرتی نوزاد سبکتر طعم دودی بیشتری دارند. لیموهای سیاه از آمانپرانا، که طبق دستور العمل داخلی خود تهیه می شوند، از بیرون به رنگ زرد زیبایی باقی می مانند.

خورش ایرانی با لیمو سیاه
سبزیجات را در آبگوشت گوجه فرنگی، پیاز، سبزی و لیموی خشک قبل از پختن در فر با بربری می پزند. این منجر به یک بشقاب خوشمزه پر از سبزیجات با سس غلیظ و طعمی باورنکردنی، متمایز و مرکباتی می شود.

  • منابع:
    1. Yotam Ottolenghi and dried lemon
  • تبلیغات: 
    1. راهکار های افزایش تولید عسل
    2. خاصیت آنتی اکسیدانی انواع عسل
    3. معرفی بهترین نوع عسل فلیپین
    4. استفاده از عسل برای اهداف دارویی