پزشکان هلندی توت خشک صادراتی را به عنوان داروی ضد سرطان معرفی کردند

توت خشک صادراتی در بسیاری از کشورها به ویژه آسیا در یک فصل باردهی عملکرد بالایی دارد و به عنوان یک میوه خوراکی و طب سنتی سابقه طولانی استفاده دارد.

تنوع زیادی از ترکیبات مغذی مانند اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات فعال زیستی، از جمله آنتوسیانین، روتین، کوئرستین، اسید کلروژنیک و پلی ساکاریدها در میوه توت بسته به ارقام و مراحل بلوغ یافت شده است.

علاوه بر این، عصاره ها و اجزای فعال میوه توت فعالیت های بیولوژیکی متعددی از جمله فعالیت های آنتی اکسیدانی، محافظت کننده عصبی، ضد آترواسکلروز، تعدیل کننده ایمنی، ضد تومور، ضد قند خون و کاهش چربی خون را در مطالعات in vitro و in vivo نشان داده اند و مورد توجه محققان و داروسازی قرار گرفته اند.

شرکت ها اگرچه برخی مطالعات مکانیکی بیشتر این فواید سلامتی بالقوه میوه توت را اثبات می کند، نیاز به درک بهتر نقش این ترکیبات در طب سنتی و رژیم غذایی وجود دارد.

این بررسی یافته‌های اخیر را در مورد ترکیبات شیمیایی و فعالیت‌های بیولوژیکی میوه توت ارائه می‌کند که ممکن است برای تحریک تحقیقات عمیق میوه توت و برای پیش‌بینی استفاده از آنها به عنوان عوامل مهم و ایمن برای سلامت انسان مفید باشد.

یک وعده توت خشک صادراتی می تواند حدود 20 درصد از مقدار توصیه شده فیبر را تامین کند. اکثر مردم معمولاً بسیار کمتر از مقدار توصیه شده فیبر در روز مصرف می کنند، بنابراین مصرف توت خشک به عنوان میان وعده یکی از بهترین راه ها برای افزایش مقدار فیبر در رژیم غذایی شما است.

این میوه خوشمزه منبع ایده آلی برای فیبر محلول و همچنین فیبر غیر محلول است. فیبر محلول به کنترل قند خون و کاهش سطح کلسترول خطرناک کمک می کند، در حالی که فیبر غیر محلول برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است.

هر وعده توت خشک صادراتی حاوی 190 درصد از ارزش روزانه توصیه شده برای ویتامین C است. مقدار ویتامین C در هر وعده توت خشک حتی بیشتر از مقدار ویتامین C موجود در 28 گرم پرتقال است!

ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می کند و برای حفظ سلامت، ترمیم بافت ها و محافظت از بینایی ما ضروری است. ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که می تواند خطر بیماری قلبی را با مبارزه با آسیب اکسیداتیو کاهش دهد.