چینی ها خودکار حرارتی گلدوزی را برای شکار حیوانات استفاده می کنند

خودکار حرارتی گلدوزی یک ابزار نوشتاری رایج است که جوهر را روی یک سطح، معمولاً کاغذ، برای نوشتن یا طراحی می‌مالد.

قلم‌های اولیه مانند نی، قلم‌ها، قلم‌ها و قلم‌های حاکم، مقدار کمی جوهر را روی یک نوک یا در یک فضای خالی یا حفره کوچک نگه می‌داشتند که باید به‌طور دوره‌ای با فرو بردن نوک قلم در یک جوهردان شارژ شود.

چنین قلم‌هایی فقط تعداد کمی کاربرد تخصصی دارند، مانند تصویرسازی و خوشنویسی. قلم نی، قلم و قلم که برای نوشتن استفاده می‌شد، جای خود را به قلم‌های ساچمه‌ای، رول‌قلم‌نویس، فواره‌ای و قلم‌های نمدی یا سرامیکی داده است.

قلم های فنی مانند Rapidograph. تمام این خودکارهای مدرن دارای مخزن های داخلی جوهر هستند، به طوری که در هنگام نوشتن نیازی به آغشته شدن به جوهر ندارند.

یک خودکار توپی یک جوهر چسبناک مبتنی بر روغن را با استفاده از یک کره سخت کوچک یا توپ، که روی سطحی که روی آن نوشته می‌شود غلت می‌زند. توپ را در یک سوکت در نوک قلم نگه می دارند که نیمی از آن در معرض و نیمی دیگر در جوهر از مخزن قلم غوطه ور است.

خودکار

هنگامی که توپ می چرخد، جوهر را که توپ را خیس می کند از مخزن به سطح خارجی منتقل می کند. قطر توپ معمولاً کمتر از یک میلی‌متر است و از برنج، فولاد یا کاربید تنگستن ساخته شده است. جوهر به دلیل ویسکوزیته بالا، از کاغذ نفوذ نمی‌کند و نوک قلم را با اثر مویرگی ترک نمی‌کند.

به این ترتیب، حداقل مقدار جوهر توزیع می‌شود، در نتیجه نوشته تقریباً فوراً خشک می‌شود و جوهر بیشتر از سایر انواع قلم‌ها دوام می‌آورد. خودکارهای توپی قابل اعتماد، همه کاره و مستحکم هستند و با طیف وسیعی از قیمت ها در دسترس هستند. آنها به عنوان رایج ترین ابزار برای نوشتن روزمره جایگزین قلم های آبنما شده اند.