کشف پارچه ملحفه ایی از جنس برزنت که سیستم خنک کنندگی دارد

پارچه کتان و همچنین پارچه مخمل یکی از قدیمی ترین مواد شناخته شده برای بشر است.

این پارچه قوی و سبک که از الیاف طبیعی ساخته شده است، از گیاه کتان می آید که از پنبه قوی تر است. رشته های کتان به نخ ریسیده می شوند و سپس با الیاف دیگر مخلوط می شوند.

کتان جاذب، خنک، صاف و بادوام است. قابل شستشو در ماشین لباسشویی است، اما نیاز به اتوی منظم دارد، زیرا به راحتی چروک می شود.

اگرچه می توان از آن در لباس ها، از جمله کت و شلوار، ژاکت، لباس، بلوز و شلوار استفاده کرد، اما بیشتر در پارچه های پارچه ای، رومیزی، ملحفه ها، دستمال ها و حوله ها استفاده می شود.

برخلاف بسیاری از پارچه های موجوددر بازار، پارچه ملحفه ای ساتن از الیاف ساخته نمی شود. در واقع یکی از سه بافته اصلی نساجی است و زمانی ساخته می شود که هر رشته به خوبی بافته شده باشد.

ساتن در ابتدا از ابریشم ساخته می شد و اکنون از پلی استر، پشم و پنبه ساخته می شود. این پارچه مجلل از یک طرف براق، ظریف و لیز و از طرف دیگر مات است.

پارچه

ساتن مانند پارچه لباس کردی سنندج به دلیل سطح براق، صاف و سبک وزن آن، اغلب در  لباس های شب و عروسی، لباس زیر زنانه، کرست، بلوز، دامن، کت، لباس بیرونی و کفش استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان پشتیبان پارچه های دیگر استفاده کرد.

ابریشم که به‌عنوان مجلل‌ترین پارچه طبیعی جهان شناخته می‌شود، یکی دیگر از پارچه‌های نرم و ظریف با ظاهری صاف و درخشان است. ابریشم از پیله کرم ابریشم می آید که در چین، آسیای جنوبی و اروپا یافت می شود.

این ضد حساسیت ترین، بادوام ترین و قوی ترین پارچه طبیعی و  است، اگرچه تمیز کردن آن دشوار و دست زدن به آن ظریف است.

بسیاری از پارچه‌ها هنگام شستن سفت یا چروک می‌شوند، بنابراین قیمت پارچه برزنت دیجی کالا با این توصیفات بالا و پایین می شود پس بهتر است با دست شسته یا خشک شود. مانند توری، ساتن به دلیل زمان بر بودن، فرآیند ظریف یا تبدیل نخ ابریشم به نخ گران است.

ابریشم بیشتر در لباس های عروسی و شب، پیراهن، کت و شلوار، دامن، لباس زیر زنانه، کراوات و روسری استفاده می شود. دو نوع پرطرفدار ابریشم شانتونگ و کشمیر هستند.

  • منابع:
    1. THE 12 DIFFERENT TYPES OF FABRIC
  • تبلیغات: 
    1. وظایف مشخص تولید کنندگان ماخی زینتی بر روی دریا
    2. استفاده از جوراب مناسب برای محافظت از پا
    3. استفاده از چاقو برای برش دادن اقلام بزرگ
    4. انعطاف پذیری یخچال های ساید بای ساید