با خوردن کاهو سفید از بیماری آلزایمر در امان باشید

برای بررسی رابطه بین اثرات آرام بخش لاکتوکاریوم در کاهو سفید رومی و خواب، مطالعه ای تحقیقاتی بر روی جوندگان انجام شد. مطالعه دیگری که در بولتن بیولوژیکی و دارویی منتشر شد، همچنین نشان داد که جوندگانی که عصاره کاهو رومیایی مصرف می‌کردند، خواب را بهبود بخشیدند.

در هر دو مطالعه، به موش‌ها دوز زیادی از عصاره کاهو سفید رومی با غلظت بسیار بالاتر از آنچه که معمولاً در سالاد یا هر بخش معقولی از کاهو می‌خورید، داده شد.

در حالی که ممکن است ارتباط احتمالی بین این شیره و خواب در مطالعات جوندگان وجود داشته باشد، تحقیقات بسیار محدودی برای حمایت از این ادعا وجود دارد که لاکتوکاریوم خواب را در افراد افزایش می‌دهد زیرا مطالعات تحقیقاتی که در مورد انسان‌ها انجام نشده است یا اینکه مقدار مصرف شده در یک سالاد معمولی هر تاثیری خواهد داشت.

موش‌های شرکت‌کننده در مطالعات بالینی نیز در حین دریافت عصاره کاهو تحت درمان دارویی قرار گرفتند. به عبارت دیگر، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد لاکتوکاریوم موجود در کاهوی روما می تواند به کاهش بی خوابی کمک کند.

خبر خوب این است که راه های طبیعی و موثر دیگری برای بهبود کیفیت خواب شما وجود دارد، مانند: خوردن یک رژیم غذایی متعادل، از جمله غذاهایی که ممکن است خواب بهتری را تقویت کنند موز، جو دوسر، شیر، ماست، پنیر و غیره.

وقتی می بینید که این شیره سفید از برگ ها و ساقه های کاهوی رومی شما بیرون می زند، نگران نباشید مصرف آن کاملا بی خطر است. مقداری که در چند برگ می خورید نیز بسیار کم است مگر اینکه سر و سر کاهو بخورید. ممکن است پس از آن احتمالاً متوجه اثرات آرام بخش لاکتوکاریوم شوید!

و همین امر در مورد آب کاهو خیسانده شده نیز صدق می کند احتمالاً مقدار کمی لاکتوکاریوم از خیساندن چند برگ و ساقه کاهو وجود دارد. بنابراین، بعید است که نوشیدن آب خیسانده کاهو واقعاً باعث خواب آلودگی و آرامش شود.

اگرچه علم فواید نوشیدن آب خیسانده کاهو را ثابت نکرده است، اما اگر چیزی است که از آن لذت می برید، همچنان می توانید آن را بنوشید. با این حال، اگر داروهای خاصی مانند رقیق‌کننده‌های خون مصرف می‌کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید که آیا این نوشیدنی برای شما بی‌خطر است یا خیر.