زغال اخته در مشهد بخورید تا حالت تهوع شما برطرف شود

حفظ سطح سدیم پایین برای حفظ فشار خون در سطح سالم ضروری است. زغال اخته در مشهد فاقد سدیم است. آنها حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم هستند. برخی از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی کم این مواد معدنی با فشار خون بالا مرتبط هستند.

تصور می شود که مصرف کافی این مواد معدنی در رژیم غذایی به کاهش فشار خون کمک می کند منبع مورد اعتماد. با این حال، مطالعات دیگر این یافته ها را خنثی کرده اند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2015 بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک نشان داد که مصرف روزانه زغال اخته در مشهد به مدت 6 هفته بر سطح فشار خون تأثیری ندارد.

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم‌های غذایی با فیبر بالا مصرف می‌کنند، سطح گلوکز خون پایینی دارند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که همین رژیم را مصرف می‌کنند، ممکن است سطح قند، چربی و انسولین خون را بهبود ببخشند. یک فنجان زغال اخته در مشهد 3.6 گرم (گرم) فیبر دارد.

یک مطالعه کوهورت بزرگ در سال 2013 که در BMJ منتشر شد، نشان داد که برخی از میوه ها ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در بزرگسالان کاهش دهند.

در طول مطالعه، 6.5 درصد از شرکت کنندگان به دیابت مبتلا شدند. با این حال، محققان دریافتند که مصرف سه وعده در هفته زغال اخته، انگور، کشمش، سیب یا گلابی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 7 درصد کاهش می دهد.

فیبر، پتاسیم، فولات، ویتامین C، ویتامین B6 و محتوای فیتونوترینت موجود در زغال اخته از سلامت قلب حمایت می کند. عدم وجود کلسترول در زغال اخته نیز برای قلب مفید است. محتوای فیبر به کاهش کل کلسترول در خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

ویتامین B6 و فولات از تجمع ترکیبی به نام هموسیستئین جلوگیری می کند. تجمع بیش از حد هموسیستئین در بدن می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و منجر به مشکلات قلبی شود.

بر اساس مطالعه ای از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و دانشگاه شرق آنگلیا، در بریتانیا (بریتانیا) مصرف منظم آنتوسیانین می تواند خطر حمله قلبی را تا 32 درصد در زنان جوان و میانسال کاهش دهد.

این مطالعه نشان داد که زنانی که حداقل سه وعده زغال اخته در مشهد یا توت فرنگی در هفته مصرف می کردند بهترین نتایج را نشان دادند.