بزرگترین تولیدکننده کود در جهان

ایالات متحده چهارمین تولیدکننده بزرگ کودهای نیتروژنی و کود میکرو المنت در جهان است (موسسه کود 2019). در سال 2019، آمونیاک در ایالات متحده توسط 16 شرکت در 35 کارخانه در 16 ایالت تولید شد (Apodaca 2020a).
برخلاف عناصر استخراج‌شده از زمین، مانند پتاسیم و فسفرو کود هیومیک که محل معدن با وجود سنگ‌های حاوی مقادیر قابل توجهی از این عناصر تعیین می‌شود.
آمونیاک از اتمسفر تولید می‌شود، بنابراین از نظر تئوری کود فسفات آلی امکانات تولید می‌تواند در هر مکانی قرار گیرد.
بیشتر تولید آمونیاک در ایالات متحده در نزدیکی ذخایر بزرگ گاز طبیعی  در لوئیزیانا، اوکلاهاما و تگزاس به دلیل استفاده از گاز طبیعی به عنوان ماده اولیه هیدروژن، و برای تامین دمای بالا و فشار مورد نیاز برای تولید آمونیاک انجام می‌شود (Apodaca 2020a).
بیشتر آمونیاک در ایالات متحده توسط شرکت‌های بین‌المللی تولید می‌شود و برای مصرف داخلی استفاده می‌شود و بخشی از آن از تاسیسات تولید واقع در ترینیداد و توباگو و کانادا وارد می‌شود.
مقدار کمی آمونیاک تولید شده و کود سیاه حیوانی در ایالات متحده صادر می شود. اگرچه واردات و صادرات آمونیاک ایالات متحده در مقایسه با تولید و مصرف داخلی کم به نظر می رسد.
اما این اعداد در مقایسه با سایر کشورهای واردکننده و صادرکننده آمونیاک قابل توجه است. در سال 2019، ایالات متحده نهمین صادرکننده آمونیاک و دومین واردکننده بزرگ آمونیاک در کل کلمه بود.
ایالات متحده نیز اوره وارد می کند و در سال 2019 آنها دومین واردکننده بزرگ اوره در جهان بودند (Nutrien 2020). شکل 2 کل تولید، واردات، صادرات و مصرف ظاهری آمونیاک را از سال 2015 تا 2019 نشان می دهد.
بزرگترین شرکت های تولید کننده آمونیاک در آمریکای شمالی CF Industries، Nutrien، Mosaic و Yara هستند (Nutrien 2020). تاسیسات تولید کود نیتروژن هر روز کار می کنند اما ظرفیت ذخیره سازی محدودی دارند.
بنابراین کود باید برای ذخیره سازی به انبارها و پایانه ها منتقل شود. روش های حمل و نقل مورد استفاده برای حمل آمونیاک شامل بارج یخچال دار، واگن ریلی، خط لوله و کامیون مخزن دار (Apodaca 2020b).
در طول تابستان و زمستان، تولیدکنندگان کود، انبارها و پایانه‌ها را پر می‌کنند و در بهار و پاییز، با استفاده از نیتروژن به مزارع کشاورزان، انبارها خالی می‌شوند.
  • منابع:
    1. Synthetic Nitrogen Fertilizer in the U.S
  • تبلیغات: 
    1. با ۷ مهارت ساده به موفقیت برسید
    2. کسب درآمد میلیاردی توسط خانمهای خانه دار
    3. قیمت جدید و باورنکردنی چوب در بازار تهران
    4. واردات چوب به ایران متوقف شد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.