جلوگیری از سرطان روده بزرگ با مصرف روغن زیتون

سرطان در کنار بیماری های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سال 2020، 10 میلیون نفر بر اثر سرطان جان خود را از دست دادند.

با این حال، تحقیقات برجسته در سال 2015 نشان داد که روغن زیتون تصفیه شده اولئوکانتال، پلی فنول موجود در روغن زیتون فوق بکر، می تواند سلول های سرطانی را مختل کرده و حتی آن ها را از بین ببرد.

اولئوکانتال این کار را با ایجاد پارگی روغن زیتون 3 لیتری در بخشی از سلول های سرطانی انجام می دهد که باعث آزاد شدن آنزیمی می شود که بدون آسیب رساندن به سلول های سالم باعث مرگ سلول می شود.

درمان های مبتنی بر EVOO در مبارزه با سرطان سینه و روده بزرگ امیدوار کننده است

این مطالعه اثر گلوله برفی در دنیای تحقیقات سرطان داشت و منجر به توسعه درمان‌های مبتنی بر اولئوکانتال علیه انواع خاصی از سرطان سینه شد.

محققان دانشگاه لوئیزیانا-مونرو قبلا دریافته بودند که درمان مبتنی بر اولئوکانتال ممکن است روغن زیتون صادراتی شروع و پیشرفت سرطان سینه سه گانه منفی را که کشنده ترین نوع آن است، سرکوب کند.

مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی بر روی جمعیت های مدیترانه ای به دنبال یک رژیم غذایی مدیترانه ای سنتی غنی از روغن زیتون فوق بکر نشان داد که آنها موارد کمتری از سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را نسبت به سایر جمعیت های اروپایی یا آمریکای شمالی دارند.

یک مطالعه جداگانه که در سال 2014 منتشر شد نشان داد که روغن زیتون فرابکر بدون بو در یک محیط آزمایشگاهی، هیدروکسی تیروزول، سکوئیریدوئیدها و لیگنان ها، سه نوع پلی فنول، رشد سلول های سرطانی روده بزرگ را مهار می کنند.

پلی فنول ها این کار را با تقلید سیگنال ارسال شده توسط گیرنده استروژن β انجام دادند که دفاع طبیعی بدن در برابر رشد سلول های سرطانی در روده بزرگ است. این بیماری تنها زمانی شروع به تکثیر می کند که سیگنال های ارسال شده توسط این گیرنده محو شوند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان و پنجمین نوع سرطان است. سرطان روده بزرگ سومین شایع ترین و دومین مرگبار است.

  • منابع:
    1. Olive Oil Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از سرامیک برای تولید قطعات خودرو
    2. حفظ سلامت جنین با پوشیدن پالتو چرم در بارداری
    3.  با استفاده از چسب می توانید مار پیتون را گیر بی اندازید!!
    4. چگونه از چاه فقر به قله ثروت برسیم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.